Welcome to سلوچی ها

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

hadi

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی + تماشای ویدئو

3 ارسال در این موضوع قرار دارد

woman-in-shower-0.jpg

دیروز یکی از دوستان کوهنورد را دیدم و پرسید، فلانی من الان بعد یک هفته هنوز خسته هستم و ماهیچه‌هام درد میکنه، چکار کنم؟

بشوخی گفتم من هنوز از کوه رفتن روز اولم در حال ریکاوری هستم،

و این شد علت طرح این پست، شاید مفید باشد هم برای خودم هم برای اون دوست عزیزم و هم شاید برخی دوستان.

در ادامه با سلوچ همراه باشید. ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

ما هر میزان که بدن خود را برای یک فعالیت سنگین آماده کرده باشیم ممکن است باز هم بعد از کوهپیمای و فعالیت سنگین در عضلات خود احساس درد کنیم.

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

ببینید ما هر میزان که بدن خود را برای یک فعالیت سنگین آماده کرده باشیم ،

ممکن است باز هم بعد ازکوهپیمای و فعالیت سنگین در عضلات خود احساس درد کنیم.

این درد ناشی از از ترشح اسید‌لاکتیک و یا امکان پارگی فیبرهای عضلانی در مقیاس میکروسکوپی است.

معمولا این درد ۲۴ ساعت بعد از فعالیت شروع شده و تا ۴۸ ساعت ادامه دارد و در نهایت شروع به فروکش می‌کند.

در اینجا به چند راهکار ساده در جهت ریکاوری عضلات بعد از کوهنوردی اشاره می‌کنم:

۱ نوشیدن آب و مایعات

نوشیدن مقادیر کافی آب در راستای ریکاوری و بازتوانی عضلات و جایگزینی آب از دست رفته بسیار مهم است.

Untitled-1-4.jpg

پیشنهاد من برید یک دستگاه ابمیوه و یا عصاره‌گیر بخرید، از این سرمایه کذاری پشیمان نمیشوید. ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

۲ مصرف کربوهیدرات

عضلات ما در زمانی معادل دو ساعت پس از کوهنوردی نیاز به کربوهیدرات دارند.

بنابراین با مصرف مواد غذایی دارای کربوهیدات و البته مقادیری پروتئین می‌توانیم به تسریع بازتوانی عضلات کمک شایانی کنیم

زیرا مادر حین کوهنوردی مقادیر زیادی از انرژی انباشته شده در بدن را از دست میدهیم که اکنون نیاز به جایگزینی دارند. ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

فواید دوش اب گرم برای بدن

دانلود ویدئو

۳ دوش گرفتن

هرچند دراز کشیدن در وان آب داغ بسیار هوس انگیز است اما از این کار باید خودداری کنیم،

آب داغ باعث گشادی رگها و در نتیجه تورم عضلات خواهد شد.

در عوض برای چند دقیقه دوش آب گرم و بلافاصله دوش آب خنک معجزه میکند و البته بهتر است که این فرایند را چند بار تکرار کنیم.

فواید دوش آب سرد

دانلود ویدئو
ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

۴ استفاد از جورابهای Compression

این نوع جوراب باعث افزایش گردش خون در پاها و در نتیجه ریکاوری سریع‌تر و بهتر پاها می‌شود. تاثیرش باور نکردنی است.

۵ خواب کافی

خواب مناسب یک روش طبیعی است که طی آن عضلات هم رشد کرده و هم ترمیم می‌شوند.

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

بعد از کوهپیمایی بهتر است که چراغها را خاموش کنیم، تلفن را قطع و زنگ ساعت را از کار بیندازید

و در حالی که یک لیوان آب برای نوشیدن بالای سر خود قرار دادیم، خواب و استراحت کافی داشته باشید.

۶ پیاده روی سبک

فرایند بازتوانی و ریکاوری کامل معمولا ۳ تا ۷ روز زمان لازم دارد ،

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

نکته اینجاست که برای ریکاوری سریعتر استراحت مطلق لازم نیست بلکه پیادهروی در مسیر‌های ساده می‌تواند به تسریع در ریکاوری عضلات ما کمک کند. ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

امیر سعید احمدی

بیشتر بخوانید:

بهترین میوه ها برای سلامت کوهنوردان کدام اند؟

 

مصرف آب و املاح در طبیعت گردی

 

در روز های صعود چگونه غذا بخوریم ؟

ویرایش شده در توسط hadi

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

Лучшие Мировые http://tkfl777.com продукты для Здоровья: Норвежский ламинин от д-ра Эскеланда дешевле в 4 раза Laminine LPGN, Celluvation Youth - Молодость Лица

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
مهمان
شما به عنوان کاربر مهمان در حال حاضر دیدگاه ارسال می کنید. اگر دارای حساب کاربری در سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  حداکثر استفاده از ۷۵ شکلک مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر